27 juli Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu 27 juli Melakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu

27 juli Melakka

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel

27 Juli 2014 | Maleisië, Malakka

Zondag 27 juli 2014

Goedemorgen,

Vandaag zaten wij om 8 uur aan het ontbijt. Dit was weer zeer uitgebreid met allemaal rijst gerechten en de gebakken eieren mochten niet ontbreken. Gebakken waar je bij stond. Na het ontbijt werden we opgehaald om te gaan fietsen.
Na een ritje van een kwartier stonden we op het verzamelpunt. Daar arriveerde na ons de rest van Nederland, wamt wie fietsen er anders in deze warmte.
Na het in ontvangst nemen van de fietsen, mountainbikes gingen we op weg. De eerste stop was de rubberplantage. Na uitleg en zelf onderzoek verder door de plantages, waar we de palm olie, kokosnoten, kruiden hebben gezien en geroken en de diversen vruchten hebben gegeten. Ook hebben we apen gezien.
Het was een mooie tocht. Nadat we terug waren in het hotel hebben we geluncht en zijn we de stad ingelopen naar de tempel Cheng Hoon Teng de oudste van Maleisië. Daarna richting het stadhuis en de rode kerk. Dit stampt uit het Hollandse tijdperk vervolgens naar St. Paulus church of althans de ruïnes. Deze liggen op een heuvel. Daar zijn ook nog een aantal Nederlandse graven. Weliswaar in zeer slechte staat maar toch. Leuk zo ver van huis, een stukje Nederlandse geschiedenis.
Hoogtijd was het toen voor een terras en natuurlijk de winkeltjes waarna een diner volgde in hetzelfde restaurant van gisteren. Vanavond gaan we op tijd ons mandje in, morgen hebben we een lange verplaatsingsdag voor de boeg. Naar de Highlands.
Tot morgen!

De van Rossumpjes

• 27 Juli 2014 - 19:33

Linda:

leuk om de verhalen weer te lezen mooie reis geniet ervan.
    Fijne vakantie nog.

• 28 Juli 2014 - 01:28

Lea :

Zo erg lijkt me dat niet gebakken eieren en rijst als ontbijtje.
    Ik ben wel benieuwd naar de foto,s.
    Liefs xx

• 28 Juli 2014 - 10:42

Wim Warnaar:

Hallo kanjers,

Ondertussen geen blaren onder jullie voeten?
    Wel leuk om te lezen dat jullie zoveel doen en willen zien. Je komt daar natuurlijk ook niet zo snel weer, dus eruit halen wat er in zit. Regelmatig lekker terasje pakken, helemaal top.
    Hier op dit moment noodweer, zwaar onweer, op Schiphol al een tijdje een afhandelings verbod, ik hoop dat jullie dat beter treffen. Zaterdag staan we met Joyce op de boot in Amsterdam, maar hopen dat het dan wat beter is. Veel plezier verder....

Groetjes,
    Johan&Wim.

• 28 Juli 2014 - 13:48

Yvonne:

Veel plezier zaterdag op de boot, helaas ben ik er weer niet om een keer de sfeer te gaan proeven.
    Geniet ervan !

X