Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu Cameron highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu

Cameron highlands

Door: Chiel

Blijf op de hoogte en volg Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel

29 Juli 2014 | Maleisië, Cameron Highlands

Dinsdag 29 juli 2014

Hallo iedereen!
Vandaag ging om 8 uur de wekker om vervolgens om half 9 bij het ontbijt te zitten. Toen we ontbeten hadden hebben we iets gedronken terwijl we op de automonteur wachten. Die kwam gelukkig vroeg! Toen de automonteur kwam hadden ze natuurlijk weer een andere vorm accu meegenomen... Typisch Azië. Toen ze de hele accubak hadden omgebouwd konden we er eindelijk weer zorgeloos de auto uitzetten en weer aanzetten, dat vond me moeder heel belangrijk. Toen zijn we naar de grootste theeplantage van de Cameron Highlands geweest; Boh. Maar om daar te komen, dat was het grootste probleem... Een weggetje tussen de bergen heel smal met een ravijn zonder vangrail of iets, maar dat was niet het punt. Het punt was dat die Maleisiërs niet kunnen rijden en dat die weg helemaal vast stond , honderden auto's zowel heen als terug. Maar dit was het waard, na een paar uur te hebben gereden en geklooit om er door te komen hadden we schitterend uitzicht over de theeplantage met natuurlijk een kopje thee. Toen wilde we naar een waterval die er helemaal niet was haha, we stonden bij een aardbeienkas met nog een aantal Nederlanders met precies dezelfde auto, maar keren ging niet dus toen heeft me vader even ze rij skills laten zien en zijn we achteruit naar beneden gereden over een stijl paatje van zand en vol met kuilen. Dit ging natuurlijk goed. Toen hebben we fruit gehaald en zijn naar een tempel geweest; de Sam Poh tempel vervolgens zijn we terug gegaan naar het hotel nog wat gedronken op de kamer en vervolgens wat gegeten. Toen nog wat gedronken in de bar en lekker gaan slapen.
Op weg naar morgen!

Houdoe van de van Rossumpjes

• 29 Juli 2014 - 15:45

Cock:

Pfft,Lieve Buurtjes,
    Wat een avontuur vandaag!
    Gelukkig is de auto weer rij-klaar.
    De weg naar de plantage was zeker een kop thee waard.
    Een REUZE kop kan ik wel stellen!!!
    Hier een huishoudelijke mededeling al zal jullie hoofd er nu niet naar staan maar de vriezer is er.
    En staat ook nog op zijn plaats.
    Liefs an onsen geniet van alles.
    Jos en Cock.

• 30 Juli 2014 - 01:03

Lea:

Leuke foto,s. Volgens de planning zou het niet zo spannend worden als Afrika maar Azië is zeer verrassend zo te zien en mooi.
    Zijn jullie niet uitgenodigd op een of ander Suikerfeest ?

• 31 Juli 2014 - 16:18

Wim Warnaar:

Hallo familie,

Dat gedoe heeft jullie best even bezig gehouden. En ja..... je bent niet in Nederland, het gaat daar wat gemoedelijker zullen we maar zeggen. Maar uiteindelijk toch weer op pad, wat de moeite was.
    Het ritje met de auto achteruit op een stijl weggetje heeft meer weg van een spannende kermis atractie. Maar goed dat je vader in actie kwam Chiel......, leuk geschreven trouwens.
    De foto's zijn prachtig en een goed om een "happy famly" te zien.

Tot later,

Johan&Wim.