Jungletocht in national Rainforest Belum - Reisverslag uit Bandingan, Indonesië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu Jungletocht in national Rainforest Belum - Reisverslag uit Bandingan, Indonesië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu

Jungletocht in national Rainforest Belum

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel

31 Juli 2014 | Indonesië, Bandingan

Donderdag 31 juli

Olaaaa lieve vrienden en familie !

Vandaag weer een nieuwe dag, nieuwe avonturen en nieuwe unieke momenten ! Om half 8, zat de familie aan het ontbijt en daarna zijn we gaan lopen naar de haven van het resort. Na even een tijdje te hebben gewacht konden we in stappen, in de boot die voor ons deze dag de nieuwe avonturen en unieke momenten gaat brengen. Een boot voor 10 personen met 115 pk er achter, dus een lekkere snelheid had deze boot. ( past bij deze familie ;) Heerlijk was het op het water. De 1e stop was bij een speciale zeldzame bloem. Voordat we deze konden bereiken moesten we eerst een stuk door de jungle afleggen, lopend. Klimmen, voetjes goed neerzetten, je vast houden waar het kan, zweetdruppeltjes wegvegen en natuurlijk genieten van de natuur bracht ons na even lopen bij de zeldzame bloem. Na even gekeken te hebben en wat plaatjes te hebben "geschoten" begon de tocht naar beneden ! Afdalen, voetjes goed neerzetten, je vast houden waar het kan, zweetdruppeltjes wegvegen en ook nu natuurlijk weer genieten van de prachtige natuur ! Eenmaal beneden, weer in de boot gestapt en op naar een nieuwe bestemming de olifanten speurtocht ! (Wij horen jullie al lachen, ja ook dit jaar opzoek naar olifanten !) Ook dit was jungle dus deed de familie klimmen, afdalen, voetjes goed neerzetten, zich vast houden waar het kan en genieten van de prachtige natuur! Opzoek naar de olifant maar helaas... Het bleef dit jaar alleen bij de olifanten drollen en een duizendpoot van 30 cm lang en 1,5 cm dik. Na dit avontuur weer de boot ingestapt op naar de lunch plek, prachtig aan het water. Rust, stilte en de prachtige natuur heeft ervoor bezorgt dat wij heerlijk ontspannen hebben gegeten en heerlijk hebben genoten van het prachtige uitzicht ! Na de lunch weer in de boot gestapt, op weg naar de 1e bewoners van Maleisië, Orang Asli bewoners. Rondgekeken hoe zij leven, totaal anders dan wij zijn gewend. Vis? Oh dat halen we wel in de winkel maar nee hier vangen ze het zelf, voor het avondeten. Ook alles is natuurlijk de huizen van bamboe en alles is van de natuurlijk. Leuk en indrukwekkend om te zien. Daarna in boot gestapt naar de waterval! Maar hoo... Jullie mogen raden, waar lag de waterval in...? En hoe hebben wij de waterval bereikt...? Inderdaad ! In de jungle. Klimmen, voetjes goed neerzetten, je vast houden waar het kan, zweetdruppeltjes wegvegen en ook natuurlijk genieten van de prachtige natuur. Steeds het water oversteken met alleen wat stenen die er lagen, over wortels van bomen heen stappen, omgevallen bomen, oppassen dat je niet valt etc. Op die manier bij de waterval aangekomen. Onwijs leuk! Leuk hè een waterval om naar te kijken? Maar zwemmen bij de waterval nog veel leuker ! Het is al te raden, wij hebben bij de waterval gezwommen. Onwijs leuke, toffe en unieke ervaring, midden in de jungle zwemmen bij een waterval! Daarna.. Afdalen, voetjes goed neerzetten, je vast houden waar het kan, zweetdruppeltjes wegvegen genieten van de mooie natuur. Ook terug de waterval oversteken meerdere keren, over wortels van bomen heen stappen, oppassen dat je niet valt etc. Terug in de boot, naar het resort. Toen we terug varen wilden de mannen nog varen op een bamboe vlot. Daarna opgefrist wat gegeten en lekker in de bar wat drinken !
Tot morgen !

Liefs,

Van de familie uit de jungle !

• 01 Augustus 2014 - 20:29

Marianne:

Wauw, dat was een prachtig jungle-dag.
    Daar ben ik jaloers op. Hoewel, dat kruipende ding met die miljoen poten.......
    Toch wel bij iedereen gecontroleerd dat zoiets niet op je is blijven vastzitten?
    Alleen de gedachte daaraan zou me slapeloze nachten bezorgen.

• 03 Augustus 2014 - 12:26

Wim Warnaar:

Hallo junglelaars,

Weer een mooi, lang verhaal. Veel ondernemen en op z'n tijd lekker relaxen, helemaal top.
    Flink bikkelen en dan lekker zwemmen bij een waterval, hoe divers wil je het hebben.
    Wie van jullie ook het verslag maakt, het is altijd leuk geschreven en boeiend om te lezen.
    Wij waren gisteren ook in "junglesferen". Jungle was het thema van de boot waar gisteren tijdens de parade samen met Joyce opzaten. Dus twee "stoere" Tarzans en een mooie Jane......Zal wel een fottotje via de app sturen. Tocht was weer fantastisch alleen flink noodweer gehad, maar dat mocht de pret niet drukken. Onze vakantie is nu ook begonnen, straks lekker een bbq bij Karin en Joyce, mooie begin van de vakantie dus. Vrijdag vertrekken we voor een dag of tien naar Barcelona. Zal niet zo avontuurlijk worden als bij juliie, maar hebben er veel zin in.
    Tot de volgende keer,

Knuffel,
    Johan &Wim.

• 03 Augustus 2014 - 14:08

Lea Van Rossum:

Leuk geschreven.Waarom hebben jullie niet een nachtje overnacht in de jungle? Wachtend op de olifanten....

Mooie foto's. Kun je niet zo'n bloem voor mij meesmokkelen?