Van Belum naar Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu Van Belum naar Kota Bharu - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu

Van Belum naar Kota Bharu

Door: Maarten,Chiel en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel

01 Augustus 2014 | Maleisië, Kota Bharu

Vrijdag 1 augustus

Na het ontbijt zouden we meteen op pad gaan!
Maar eenmaal bij de auto aangekomen lukte dat niet.
Een lekke band!!!!!!
Alles afgezocht maar geen krik!
Gelukkig stonden we bij het hotel waar een behulpzame technische dienst was.
Toen de reserve band eronder lag kwamen we erachter dat er twee mierennesten in de auto zaten in iedere schuifdeur een( gelukkig waren de meeste mieren allemaal aan de buitenkant!!!!!!), Tessa was bang dat het in haar bagage kwam en schrok bij iedere mier.
Na een half uurtje toch op pad.
Geen tyer center in de buurt maar pas na minimaal een uur rijden.
Eenmaal onderweg zochten we een winkel om een boodschapje te doen, geen winkel maar er zat wel een tyer center en al naar 5 minuten!!!!waren we klaar, voor € 1,25 was de band geplakt. Toen zijn we naar het hotel gereden in Kota Bharu.
Achteraf bleek dat het vrijdag was (hun heilige dag)en daarom veel dicht was vanwege het geloof. Deze omgeving is voornamelijk islamitisch.
Het stadje in gegaan naar de centrale markt waar het vlees gewoon open en bloot hing net geslacht met vliegen en ratten erbij! Tessa vond dit maar niks. Toen dachten we even te gaan zwemmen in het hotel maar je moest met kleren aan dus toen zagen we het niet meer zitten om te gaan zwemmen. Dat komt omdat IEDEREEN daar een boerka aan had. Na lekker te hebben gegeten zijn we
lekker gaan slapen. Tot morgen.
Chiel en Maarten hebben getikt met de groeten van Yvonne en Tessa

• 05 Augustus 2014 - 09:09

Wim Warnaar:

Hallo vrienden,

Juliie hebben deze vakantie wel iets (of niets) met auto's....maar gelukkig komt het uiteindelijk toch allemaal weer goed. Lijkt me een grappig gezicht iedereen met z'n kleren aan in het zwembad.
    Have fun!!

Groeten,