Van Kota Bharu naar Redang - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu Van Kota Bharu naar Redang - Reisverslag uit Pulau Redang, Maleisië van Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel Rossum - WaarBenJij.nu

Van Kota Bharu naar Redang

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg Maarten, Yvonne, Tessa en Chiel

02 Augustus 2014 | Maleisië, Pulau Redang

Zaterdag 2 augustus

Vanmorgen om 6 uur de wekker, om half zeven aan het ontbijt om om 7 uur in de auto te zitten richting de haven Kuala Terengenau. Daar moest om 11 uur de auto worden ingeleverd en zijn we op de jetty (boot) gegaan naar het eiland Palau Redang.
Het was 165 km maar allemaal provinciaal dus tijdrovend. Maar we stonden keurig op tijd om half elf bij de haven. Om 12.00 uur ging de boot. Het was een "klein" bootje, totaal 55 passagiers. Wij dachten op het dek te zitten maar dat was niet de bedoeling, dus naar binnen in een soort van vliegtuigstoelen. Alle deuren gingen dicht en daar gingen we. Toen werd duidelijk waarom we binnen moesten zitten. Het ging hard en door de golfslag was er veel beweging in de boot en veel op spattend water. Naar 1 uur en 30 minuten legden we aan bij Palau Redang. Wij waren de enige niet Chinees aan boord. Bij aankomst stond er een soort treintje klaar die ons naar het resort bracht. Wij kregen een andere ontvangst dan onze Chinese medereizigers en binnen 10 minuten waren we ingecheckt. Snel naar de kamer en daarna snel naar het strand. Mooi wit strand en blauwe zee. Hier gaan we ons de komende dagen wel vermaken. De middag lekker gezwommen en geluierd, het resort verkent en plannen voor morgen gemaakt. Nu zitten we nog even uit te buiken op het terras aan het strand met een cocktailtje om straks lekker te gaan slapen.
Groetjes van ons vanaf een super mooi eilandje in de Zuid Chinese zee.

• 05 Augustus 2014 - 09:14

Wim Warnaar:

Hallo kanjers,

Dat klinkt allemaal goed, wit strand, blauwe zee, cocktails, lekker luieren, helemaal top. Lekker relaxen daar, veel plezier.